Reklámügynökségek fajtái

A reklám ügynökség olyan vállalat, aki a reklámpiacon a kreatív tervek kidolgozását és a médiában való megjelenését intézi az őt megbízó cégnek. Általában a reklám ügynökség egy különálló cég, bár nagy cégek esetében előfordulnak ún. in-house ügynökségek is, amik házon belül látják el a marketing feladatokat. A reklám ügynökség elláthatja a megbízó cég teljes marketingkommunikációs feladatait, ebben az esetben full-service szolgáltatást nyújt. Ez a legkomplexebb fajta, aminek nagy előnye, hogy egy ügynökség kezében van a teljes folyamat és minden egyes részre teljes rálátásuk és ráhatásuk van. Vannak kreatív ügynökségek, amiknek a profilja a kreatív tervezésre összpontosul, így csak ezt a kisebb részfeladatot látja el. A médiaügynökség hasonlóan az előzőhöz, szintén csak egy részfeladattal foglalkozik, a médiában való megjelenéssel. És végül vannak olyanok, amik például csak az online megjelenéssel foglalkoznak. Láthatjuk, hogy a reklám ügynökség egy elég tág fogalom, ami többféle tevékenységgel foglalkozó vállalkozást foglal magában.