A reklám ügynökség olyan vállalat, aki a reklámpiacon a kreatív tervek kidolgozását és a médiában való megjelenését intézi az őt megbízó cégnek. Általában a reklám ügynökség egy különálló cég, bár nagy cégek esetében előfordulnak ún. in-house ügynökségek is, amik házon belül látják el a marketing feladatokat. A reklám ügynökség elláthatja a megbízó cég teljes marketingkommunikációs feladatait, ebben az esetben full-service szolgáltatást nyújt. Ez a legkomplexebb fajta, aminek nagy előnye, hogy egy ügynökség kezében van a teljes folyamat és minden egyes részre teljes rálátásuk és ráhatásuk van. Vannak kreatív ügynökségek, amiknek a profilja a kreatív tervezésre összpontosul, így csak ezt a kisebb részfeladatot látja el. A médiaügynökség hasonlóan az előzőhöz, szintén csak egy részfeladattal foglalkozik, a médiában való megjelenéssel. És végül vannak olyanok, amik például csak az online megjelenéssel foglalkoznak. Láthatjuk, hogy a reklám ügynökség egy elég tág fogalom, ami többféle tevékenységgel foglalkozó vállalkozást foglal magában.
Reklámügynökségek fajtái
Liyana Parker
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.