Mindenki külön egyéniség, s így fogyasztóként elérni nem egyszerű feladat

A marketingügynökségek és online reklámügynökségek felmérései alapján a fogyasztók identitása alapvetően meghatározza véleményalkotásukat, amikor a médiában valamilyen hirdetéssel találkoznak. Például kortól vagy nemtőlfüggően eltérő benyomások alakulnak ki valakiben, amikor bizonyos márkák reklámját nézi. Az említett ügynökségeknek ezért hirdetési stratégiájuk megtervezése során ajánlatos messzemenően szem előtt tartaniuk a fogyasztói identitás kérdését. A fogyasztók nem feltétlenül a legjobb vagy legismertebb márkákat keresik, hanem olyanokat, melyekkel bizonyos értelemben azonosulni tudnak. Veszélyekkel járhat viszont az a hirdetési stratégia, mely csupán egyetlen – mégoly pozitív – sztereotípia mentén épül fel. A többszörös fogyasztói identitás jelentőségét figyelembe vevő hirdetések a társadalmi célcsoport lényegesen több tagját szólíthatják meg, s ily módon jóval eredményesebbnek is bizonyulhatnak. A közösségi médiában aztán számos lehetőség kínálkozik arra, hogy a célcsoportok azon tagjai, akikből potenciális vásárlók lettek, megosszák egymással az adott márkára – termékre vagy szolgáltatásra – vonatkozó tapasztalataikat.

Previous post Reklám: a minőség itt is fontos tényező