Érdekes visszatekinteni a régi, internet előtti időre, vagy még régebbre, amikor még a tévé és a rádiózás is újdonságnak számított. Hogyan kommunikáltak akkor a márkák? Hogyan érte el egy márka, hogy sokan megismerjék? Miket tettek azért a márkák, hogy tőlük vásároljanak? Az eszközök tárháza valóban szűkösebb volt, de őseink is bővelkedtek kreativitásban és leleményességben. Akiben megvolt a kellő ambíció és ehhez volt némi plusz pénze is, az megtalálta a módját, hogy elérje a célközönségét internet, tömegmédia nélkül is, így a márka számára nyilván hosszabb időbe telt, de elérte a célját, ismerté vált, ki tudott emelkedni a konkurensei közül.Eltekintve attól, hogy a fogyasztók megkérdezték egy barátjukat egy adott márka termékéről, aligha tudtak más forrásból tájékozódni. És ha megnézzük, az ajánlások és értékelések mai napig fontos részét képezik egy vállalkozás pozitív, vagy éppen negatív megítélésének. Az Internet és közösségi média világában hatalmas erővel bír, hiszen fontos részét képezi a vásárlói döntéshozatalt. Régi, de jól bevált módszer a szórólapok, kuponok elkészítése, továbbá a direkt értékesítés mai napig működő marketing eszköznek számít. Email helyett névre szóló leveleket írtak, akciókat tartottak a nagyobb boltokban, volt kóstoltatás, amiket mind a mai napig használnak a vásárlók meggyőzésére.
Marketing retro, avagy hogyan reklámoztunk régen?
Liyana Parker
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.