
Reklámok gyerekeknek
Bizony az ünnepi időszakban megnövekszik azon reklámok száma, amelyek a gyermekekre igyekeznek hatni. Köztudott, hogy már egész kicsi korban a gyerekek nézik a tévét, kezükbe kerül az okostelefon, a tablet, és ezért ugyan úgy zúdulnak rájuk is a hirdetések és reklámok számolatlanul. De hogy is van ez? A gyerekek még nem képeznek aktív vásárlói erőt, hiszen nincsen bevételük, fizetésük és nem költhetnek pénzt önállóan. Nos, a működési mehanizmusa a gyerekeknek szóló reklámoknak leegyszerűsítve nem más, mint hogy a gyermek találkozik a reklámmal valamilyen felületen. A reklámok lehetnek online, de akár egy újságban, vagy óriásplakáton is szembe jöhetnek. A gyereknek megtetszik az a játék, vagy ajándéktárgy, amelyet a reklám bemutat, kínál. És ha a reklámok felkeltik az érdeklődését és a vágyat benne, hogy szeretné azt a játékot, onnantól kezdve a reklám már szinte el is érte a célját. Mert mit csinál egy gyerek, ha valamit nagyon akar? Hát elkezdi rágni a szülei fülét érte. Hajthatatlanul. Az ünnepek előtt pedig melyik szülő tudna nemet mondani gyermekének, aki még a Jézuskának írt levelében is csak azt a játékot kéri, amit a reklámokban látott? Nos, hát valahogy így működnek leegyszerűsítve a gyerekeknek szóló reklámok, amiből egyre többel találkozhatunk mi is.